Vrijwilligers

MTB Assen is een gezellige sportvereniging, waarbij alle leden verbonden zijn door hun gezamenlijke passie voor het mountainbiken. Of het nou voor, tijdens of na het fietsen is: de sport verbindt. Dankzij vrijwillige inzet van veel van onze leden en hun familie / vrienden, dragen we zorg voor een sportief en goed verzorgd aanbod van activiteiten. Onze vrijwilligers maken de vereniging!​

Binnen de vereniging zijn er veel mogelijkheden met betrekking tot vrijwilligerswerk. Of je nu op zoek bent naar een langdurige verbintenis of een kortdurende concrete taak: er is altijd een plek die bij je past. Hieronder lees je meer over een aantal vrijwilligerstaken.

Heb je (na het lezen van de mogelijkheden) vragen? Stuur dan een bericht in via onze contactpagina of een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we nemen contact met je op.
Ben je (na het lezen van de mogelijkheden) enthousiast om ook vrijwilliger te worden? Meld je dan direct aan via het inschrijfformulier voor vrijwilligers.

Trainer / Begeleider

Structureel bijdragen aan mountainbikevaardigheden en - ervaringen

Voor goede, leuke en leerzame trainingen kunnen we niet zonder trainers. Vanuit de vereniging bieden we potentiële trainers de mogelijkheid om enkele trainingen mee te draaien en een opleiding te volgen. Als trainer verbind je je voor minimaal drie jaar aan de vereniging, waarbij je trainerskleding ontvangt vanuit de vereniging, na- / bijscholingsmogelijkheden aangeboden krijgt en natuurlijk anderen wegwijs maakt in de wereld van het mountainbiken.

Daarnaast organiseren we graag gezamenlijke tochten, die begeleidt worden door voor- en achterrijders. Hiervoor kunnen we altijd enthousiaste mountainbikers met kennis van de omgeving gebruiken.

Onderhoud

1x per maand bijdragen aan een veilige omgeving

Als vereniging onderhouden we twee mountainbikeroutes in Assen: Baggelhuizerplas en Kloosterbulten. Snoeien, maaien, paden versterken met zand en / of matten, borden vervangen, bomen verplaatsen: het komt allemaal voorbij!

Houd jij wel van werken in het groen en de frisse buitenlucht? Voel je welkom om op een onderhoudsdag kennis te maken en de handen uit de mouwen te steken. Wees wel gewaarschuwd: de sfeer is zo gezellig, dat de klussen voorbij zijn voor je het weet!

Evenementen / Activiteiten

Helpende hand tijdens een gezellige dag

Graag organiseren we meerdere keren per jaar evenementen en / of activiteiten voor zowel onze leden, als andere mountainbikers. Denk hierbij aan clubkampioenschappen, toertochten en wedstrijden, maar ook aan externe trainingen, vrijwilligersbijeenkomsten en het pepernotenparcours. Helpende handen zijn hierbij altijd van harte welkom.

Of je nou organisatorisch talent hebt, lekkere lunchpakketten kunt verzorgen of graag meedenkt over de inhoud: er is altijd een klus die bij je past.

Commissielid

Structureel verantwoordelijkheid nemen voor specifieke onderwerpen

Commissies zijn de organisatorische spillen die de vereniging in beweging houden. Wil je meer weten over de soorten commissies en hun verantwoordelijkheden? Lees dan vooral verder op deze pagina.

Bestuurslid

Samen de koers bepalen

En natuurlijk kan een vereniging niet zonder een bestuur. Het bestuur draagt zorg voor de overstijgende lijnen van de vereniging. Ze is verbonden met de diverse commissies en houdt de focus op het totaalplaatje. De taken die hieruit voortvloeien zijn uiteenlopend, maar altijd de moeite waard!

Heb je iets gelezen waar jij je handen voor uit de mouwen wilt steken? Laat dan snel van je horen!